Go to Top

Ludzie / Kultura / Biznes – Norwegia

Pracodawcy Pomorza (Sekcja Handlu i Usług) oraz Olivia Business Centre rozpoczynają organizację cyklicznych spotkań pod nazwą „Ludzie / Kultura / Biznes” – poświęconych prezentacji wartościowych doświadczeń biznesowych z danego kraju, który będzie przedmiotem spotkania. Tematem pierwszego z nich będzie Norwegia i pozyskiwanie na tamtym rynku nowych klientów. Prezentowane będą także tematy związane z nawiązywaniem relacji przez polskich przedsiębiorców relacji na rynku norweskim, a także będzie można zapoznać się ze specyfiką norweskiej kultury biznesowej.

Spotkanie odbędzie się 6 października w centrum konferencyjnym Olivia Sky Club w godzinach 14.00 – 17.00.

W programie pierwszego spotkania z cyklu „Ludzie / Kultura / Biznes: Norwegia”:

  • Swoimi doświadczeniami w prowadzeniu biznesu na rynku norweskim podzieli się Marcin Bortkun – prezes Polsko-Norweskiej Izby Gospodarczej, osoba od wielu lat prowadząca firmy zarówno w Polsce, jak i w królestwie fiordów.
  • Podczas spotkania na temat specyfiki współpracy z norweskimi partnerami oraz tamtejszej kultury biznesowej opowie Maria Sibińska, kierownik Katedry Skandynawistyki Uniwersytetu Gdańskiego.
  • O tamtejszym rynku reklamowym opowie Justyna Wojtaszczyk właścicielka agencji marketingowej KeyK Project Marketing&Media.
  • O swoich doświadczeniach obecności od 2006 roku na rynku norweskim opowie Łukasz Brzeziński, współwłaściciel portalu www.MojaNorwegia.pl

Spotkanie ma formułę otwartą i jest adresowane do przedsiębiorców zainteresowanych rozwojem na rynkach międzynarodowych. Zapraszamy serdecznie do udziału w tym spotkaniu Członków Pracodawców Pomorza, Rezydentów Olivia Business Centre, a także przedsiębiorców niezrzeszonych i studentów.

Osoby zainteresowane udziałem zapraszamy do rejestracji na stronie Pracodawców Pomorza. Dla osób niezrzeszonych w Pracodawcach Pomorza i nie będących Rezydentami Olivia Business Centre opłata za udział w spotkaniu w spotkaniu wynosi 30zł.

O spotkaniu mówią organizatorzy i prelegenci:
Pomorscy przedsiębiorcy coraz chętniej i odważniej oferują swoje usługi i produkty firmom zagranicznym. Firmy z sektora MŚP o wąsko sprofilowanych działalnościach mają szansę pozyskać zagranicznych klientów i kontrahentów, w tym z Norwegii – dlatego przez najbliższych 12 miesięcy będziemy organizować spotkania z cyklu „Ludzie / Kultura / Biznes” – mówi Aleksandra Harasiuk, Przewodnicząca Sekcji Handlu i Usług Pracodawców Pomorza. – Kolejne spotkania poświęcone będą pozyskiwaniu klientów ze Szwecji, Niemiec, Finlandii, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii oraz krajów z poza Unii Europejskiej np. Chin, Japonii czy krajów arabskich – dodaje Aleksandra Harasiuk.

Swoimi doświadczeniami w prowadzeniu biznesu na rynku norweskim podzieli się Marcin Bortkun, prezes Polsko Norweskiej Izby Gospodarczej. Osoba od wielu lat prowadząca firmy zarówno w Polsce, jak i w królestwie fiordów. – Norwegia – to rynek bardzo wymagający, ale jednocześnie bardzo otwarty. Wiele norweskich firm poszukuje partnerów biznesowych w Polsce, wiele jest zainteresowanych sprzedaż swoich produktów i usług w naszym kraju. Dzięki doskonałym połączeniom lotniczym współpraca biznesowa jest jeszcze atrakcyjniejsza – przekonuje Marcin Bortkun. – Warto na tym rynku być – dodaje.

Podczas spotkania na temat specyfiki współpracy z norweskimi partnerami oraz tamtejszej kultury biznesowej opowie Maria Sibińska, kierownik Katedry Skandynawistyki Uniwersytetu Gdańskiego, a o tamtejszym rynku reklamowym opowie Justyna Wojtaszczyk, właścicielka agencji marketingowej KeyK Project Marketing&Media. – Skandynawski, w tym norweski rynek reklamowy bardzo się różni od polskiego, dlatego już na etapie planowania ekspansji zagranicznej warto być uzbrojonym w wiedzę z tego zakresu – przestrzega hurraoptymistów Justyna Wojtaszczyk.

Jesteśmy obecni na norweskim rynku reklamy online od 2006 roku i udało mi się bardzo dobrze poznać tworzenie nowych relacji z partnerami biznesowymi w tym kraju. Z uwagą obserwujemy specyfikę i trendy obecne w tym biznesie. Na spotkaniu podzielę się z uczestnikami swoim doświadczeniem w budowaniu partnerstw w Norwegii i przedstawię to co postrzegam za największe wyzwanie stojące przed firmami, które chcą tam aktywnie działać – przedstawia swoje doświadczenieŁukasz Brzeziński, współwłaściciel portalu www.MojaNorwegia.pl

Kształtowanie dobrych praktyk biznesowych oraz przedstawianie przykładów wysokiej jakości kultury biznesowej to jeden z głównych celów, jaki stawiamy przed sobą realizując projekt „Ludzie / Kultura / Biznes”. Chcemy także przedstawiać umiejętności nawiązania relacji w międzynarodowym środowisku i inspirować przedsiębiorców do podejmowania wyzwania wchodzenia w nowe role i pozyskiwania nowych relacji na międzynarodowych rynkach – wyjaśnia znaczenie i idee projektu Monika Bogdanowicz z Olivia Business Centre.

Podczas spotkania catering zapewni firma Daszewska Fit & Florist.

, , , , , , , ,