W dniu 16 listopada 2016 Stowarzyszenie Absolwentów MBA miało przyjemność być partnerem konferencji Morfologia Sprzedaży. Była to już VI edycja Konferencji dla Menedżerów Sprzedaży. Głównymi tematami VI edycji były wartości sprzedaży oraz zarządzanie sprzedażą. Całość wydarzenia odbywała się w gościnnych progach AmberExpo. Kolejny raz organizatorzy mogli liczyć na dużą frekwencję w śród gości.
Tradycyjnie już konferencję otworzył Jacek Czarnowski witając wszystkich uczestników oraz przedstawiając gości. Usłyszeć również mogliśmy skąd powstał pomysł na temat wartości sprzedaży oraz zarządzana i jak ważną role odgrywają one we współczesnym zarządzaniu.
Pierwszym prelegentem jakiego mieliśmy przyjemność przywitać była Marta Bryła-Gozdyra. Dowiedzieliśmy się w jaki sposób wdrożenie Customer Experience Management może wesprzeć sprzedaż w naszej organizacji oraz jak budować przewagę konkurencyjną przez tworzenie proklienckiej kultury firmy. Od Macieja Cichockiego oraz Norberta Grzybek usłyszeliśmy o długoterminowym planie efektywnego zarządzania sprzedażą oraz jak ważną rolę odgrywa motywacja w organizacji. Kolejnym prelegentem był Jacek Czarnowski. Wystąpienie dotyczyło skutecznej i efektywnej rekrutacji oraz ile może nasz kosztować pomyłka i złe dopasowanie kompetencji do odpowiedniego procesu sprzedaży. Tomasz Kalko, który kolejny raz był gościem na konferencji tym razem przedstawił nam nowe narzędzia motywacyjne w sprzedaży. Pokazał jak ważna jest całościowa wizja pracy z zespołem oraz odwaga i zaangażowanie menedżera, której efektem może być podniesienie poziomu motywacji w zespole.
Popołudniową cześć rozpoczął Jacek Kotarbiński wystąpieniem „Jak Elf i Krasnolud z „Władcy pierścieni” szukali złotej formuły-czyli jak znaleźć synergię we współpracy sprzedaży z marketingiem”. Mogliśmy usłyszeć jak wiarygodność i autentyczność w sprzedaży i marketingu maja „dzisiaj” wielkie znaczenie oraz jak różne pokolenia zmieniają rynek sprzedaży oraz marketing. Ostatnim gościem VI edycji Morfologii Sprzedaży był profesor Andrzej Szahaj, który podczas rozmowy z Jackiem Czarnowskim odpowiadał na pytania dotyczące m.in. historii kapitalizmu, kryzysu kapitalizmu w Polsce oraz wpływ „popsutego” kapitalizmu na strategie sprzedaży, zarządzanie sprzedażą oraz zachowanie samych handlowców. Zgodnie z tradycją każdej konferencji na zakończenie odbył się panel dyskusyjny, w którym prelegenci odpowiadali na pytania zadawane przez uczestników.
VI edycja Morfologii Sprzedaży zakończyła się nowatorską sesją mentoringową „Mentoring theater” w wykonaniu Milczarek Bukowski Trio. To niecodzienny spektakl umożliwiający przyjrzenie się relacji szef-podwładny, sprzedawca-klient czy lider-zespół z perspektywy fotela teatralnego. Sprzedaż i przywództwo widziane w krzywym zwierciadle, pokazane z dynamiką i dużą dawką humoru. Bez wątpienia organizatorzy kolejny raz wykazali wielki profesjonalizm pod względem organizacji konferencji, a przede wszystkim doborem tematu oraz doborem prelegentów. Serdecznie zapraszamy na kolejna edycje Morfologii Sprzedaży, która odbędzie się już wiosną.
Relacja: Krzysztof Pieczułajtis