Go to Top

Relacja z V Konferencji Morfologia Sprzedaży

W dniu 10 maja 2016 Stowarzyszenie Absolwentów MBA miało przyjemność być partnerem konferencji Morfologia Sprzedaży. Była to już V edycja Konferencji dla Menedżerów Sprzedaży. W tym roku po raz pierwszy została zorganizowana wiosenna edycja, a całość wydarzenia odbywała się w gościnnych progach AmberExpo. Organizatorzy spodziewali się ponad 100 uczestników i ich oczekiwania zostały spełnione.

Konferencję otworzył Jacek Czarnowski swoim wystąpieniem „Szacunek czy skuteczność”. Pełne pasji wystąpienie mogło mieć tylko jedną konkluzję, że jedynie poprzez szanowanie klienta jesteśmy w stanie skutecznie sprzedawać. Od Ewy Jochheim dowiedzieliśmy się, że każdego z nas motywują inne rzeczy i trzeba poznać motywatory wewnętrzne każdego z członków zespołu by skutecznie nimi zarządzać. To co dla mnie jest nagrodą dla kogoś innego może być karą. By ocenić motywację każdego z członków zespołu można użyć Reiss Motivation Profile. Kolejnym prelegentem był Tomasz Kalko, który opowieścią o dwóch braciach i ich różnych sposobach na zarządzanie firmami, wyjaśnił jak ważne jest budowanie długofalowych relacji z klientami i że szczerością można więcej zyskać niż wyuczonymi technikami manipulacji klientami. Jerzy Zientkowski pokazał jak powinno i nie powinno się prowadzić prezentacji i w obu wariantach był porywający. Piotr Pszczółkowski podpowiadał jakie są potrzeby generacji Z i jak zarządzać najmłodszym pokoleniem pracowników. Na zakończenie przedpołudniowej sesji ponownie wystąpił Jacek Czarnowski tym razem podpowiadając  jak tworzyć skuteczne strategie pozyskiwania nowych klientów. Sposobów jest wiele, ale wszyscy uczestnicy konferencji zgodzili się co do jednego. Siedząc cały rok za biurkiem pozyskując klientów jedynie przez www i  telefon niewiele zdziałamy. Jedynie proaktywne działanie może być skuteczne.

W popołudniowej części konferencji poruszane były tematy portali społecznościowych w celu poszukiwania pracowników i jak ważną rolę odgrywają takie miejsca w sieci jak LinkedIn czy Goldenline do zarówno pozyskiwania pracowników jak i promowania własnej kariery. Ekspertem w tym temacie był Andrzej Twarowski. Następnie wystąpił Grzegorz Urban przedstawiając jak powinna wyglądać współpraca między działami marketingu i sprzedaży by firma odnosiła sukcesy. Na koniec indywidualnych prezentacji wystąpił Dariusz Dobrzyniecki omawiając rolę przywództwa w sprzedaży. Jak już powszechnie wiadomo nie zawsze lider jest przywódcą i niezbędnym jest by w każdym zespole odkryć przywódcę. Jest to potrzebne szczególnie teraz w dobie zmian w funkcjonowaniu zespołów sprzedażowych.  Na zakończenie odbył się panel dyskusyjny, na którym wszyscy prelegenci odpowiadali na nurtujące widownię zagadnienia. Całe spotkanie było dobrze zorganizowane i na merytorycznie wysokim poziomie, więc zapraszamy wszystkich zainteresowanych do udziału w kolejnej edycji Morfologii Sprzedaży.

Morfologia Sprzedaży

Stowarzyszenie Absolwentów MBA partnerem konferencji Morfologia Sprzedaży.

, , , ,